dilluns, 28 de febrer del 2011

Santuari dels Arcs

El dia 13 de novembre 2010 i de bon matí vam agafar cotxe i manta, i ens en vam anar al Santuari dels Arcs a Santa Pau. El Santuari es troba a 2 km de Santa Pau en direcció Mieres, a mà dreta trobarem l'indicador. El santuari està situat entre prats i a la falda de la serra de finestres. En el seu dia a més de Santuari també va ser hostatgeria, actualment és una casa de colònia.

Per arribar al santuari hem de creuar un pòrtic, que després dona a una plaça central amb més pòrtics, el lloc és realment una passada de guapo. Nosaltres a més de visitar el santuari vam estar una estoneta a jugar per la prada que hi ha al costat del santuari i seure a jugar a les cartes amb els nens.

Tret d'aquest enllaç: Monestirs de Catalunya
"Aquest lloc aquesta documentat des del 878, en un precepte on es comenta la cel de Santa Maria, com a possessió del monestir del Banyoles. Abans de l'1.118 era la parròquia vella de Santa Pau. En 1427 un terratrèmol ensorra l'església i per això la parròquia es trasllada a la nova església que s'estava construint. En 1441 es torna a reconstruir, i entre els segles XVII i XVIII es construeix al costat una hostatgeria que és molt visitada. Entre 1809 i 1814 serveix de refugi als monjos de Sant Esteve de Banyoles, amb la desarmotización arriba el seu decandecia. El 1936 és incendiada i perd bona part del seu mobiliari ". Baldiri B .

Després de visitar el santuari vam menjar al càmping Mas Patxeta, que està just al costat. El menjar va estar molt bé quant a relació preu (molt rics els canelons i el flam casolà), els nens vam poder córrer pel càmping, i ens vam atendre molt bé.

Per si voleu visitar més coses per la zona, doncs a més teniu: Santa Pau, la zona Volcànica de la Garrotxa (volcans, fageda, etc..), l'església de Sant Martí Vell, Olot,... teniu un munt de coses per veure per la zona.

2 comentaris:

  1. Hola em dic adrià i tinc 11 anys!

    he vist el teu blog i m'ha agradat molt.

    Jo també tinc un blog, que es de castells monestirs i catedrals, m'encantaria que em diguessis si esta be o malament.

    El blog es diu www.castellsmonestirsicatedrals.com

    el Xavier Sala Mertí l' ha cist i li ha agradat molt

    ResponElimina
    Respostes
    1. A mi també m'agradat molt el teu blog, i es una passada que amb 11 anys ho hagis fet, felicitats pel teu gran treball

      una abraçada

      Elimina