dissabte, 25 d’octubre del 2014

Santuari del Far

Dia espectacular que hem aprofitat per anar a visitar un altre dels santuaris emblemàtics, al Santuari del Far, a prop de Rupit. Veient on està ubicat us podeu imaginar les vistes. Es pot arribar en cotxe, però nosaltres teníem ganes de caminar i ho hem fet des de Sant Martí Sacalm. El camí no té pèrdua s'aparca el cotxe al poble i seguint el rètol i les marques grogues i blanques, s'arriba fins al peu del Santuari. El camí no té cap perill, es pot fer amb nens, però cal fer un esforç: aproximadament 400 m de desnivell en 3-4 km, depenent de si s'agafa el camí curt o el camí llarg. El curt té uns 5 minuts de pujada forta, tot i que res com per espantar-se, i el llarg doncs puja més suaument com és de suposar. Més o menys entre una hora - horeta i mitja

El camí fins a arribar és entre un bosc molt dens de faigs i roures. Estava ple de diferents bolets, però com que no tenim ni idea allà s'han quedat :). A dalt podrem visitar el Santuari del segle XI, i les seves impressionants vistes a 1.123 m dels cingles de Tavertet, Montseny, Pantà de Susqueda, Santuari de Rocacorba i fins i tot al fons les puntes de Montserrat.

1. Ahir varem visitar el Far, feia catorze anys que no hi havíem tornat. Ens va agradar l'explèndida vista que hi ha des de l'ermita, passejar per la carretera sota els roures i tornar a veure les roques pintades i la vegetació dels voltants. Vam aprofitar i vàrem dinar al restaurant, com sempre tan gentils com recordavem i els àpats sobre tot els segons plats , els recomanem a tothom. Ena va agradar tornar a veure el mossén qui recordàvem portant el restaurant.En tornar no vam poder passar de llarg de Rupit, on vam fer una bona passejada pel poble. Quin plaer! Ha plogut tot és molt verd i ple de flors. Val la pena.

2. Moltes gracies Eugenia per feu un comentari..de veritat que ho agraixo molt. Per cert si tornes una altre vegada, molt a prop tens també el Santuari de la Salut.